Każde przedsiębiorstwo musi się reklamować. Jedynie małe, rodzinne firmy o wieloletniej tradycji i nieskazitelnej renomie mogą sobie pozwolić na to, by do kwestii reklamy nie przywiązywać większej wagi. Sposobów na to, by dotrzeć do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż, jest mnóstwo. Jednym z nich są gadżety reklamowe – względnie tanie a skuteczne w promowaniu usług i produktów.
Gadżety reklamowe – czym są i dlaczego warto w nie inwestować?
Czym są gadżety reklamowe i jakie są ich funkcje? Gadżety reklamowe to przede wszystkim skuteczny sposób na wypromowanie firmy. Można je umieścić niemal wszędzie – w biurze, na targach, w sklepie i oczywiście w domach klientów. Są one niezastąpione w zwiększaniu rozpoznawalności marki, zarówno wśród klientów, jak i tych, którzy jeszcze nie mieli okazji zakupić produktów danej firmy. Gadżety mogą być nośnikiem informacji – na temat dotychczasowych i nowych usług – które z łatwością można przekazać dalej.
Dlaczego warto inwestować w dobrej jakości gadżety reklamowe? Firma inwestująca swój czas i pieniądze w przygotowanie pewnych gadżetów, którymi przy różnych okazjach obdarowuje swoich klientów, jest postrzegana jako rzetelna, profesjonalna i godna zaufania. Ludzie mają różny stosunek do reklam. Jednak drobne, a niekiedy całkiem przydatne gadżety reklamowe, postrzega się raczej jako produkty, za pomocą których firma buduje więź z klientem, aniżeli reklamuje swoje usługi.
Rodzaje gadżetów reklamowych
Najpopularniejsze gadżety reklamowe to wszystkim nam znane kubki, smycze do kluczy, długopisy czy kalendarze. Są to neutralne i tanie gadżety, w które z powodzeniem zainwestować może niemal każda firma. Do tych nieco droższych zaliczamy: parasole, pendrive’y czy chociażby powerbanki. Firmy najczęściej zakupują podobne gadżety głównie na potrzebę organizowanych konkursów.
Mówiąc o gadżetach reklamowych, nie sposób nie wspomnieć o odzieży: koszulkach, bluzach czy czapkach z daszkiem. Najczęściej jest to odzież reklamowa z nadrukiem logo. Taką odzież może nosić pracownik (w sklepach głównie dzięki koszulkom w barwach marki można rozpoznać pracownika, który udzieli nam informacji na temat jakiegoś produktu), ale też może stanowić ona gadżet reklamowy, którym obdarowuje się klienta. Dlaczego odzież reklamowa to wyjątkowo dobry pomysł?
Odzież reklamowa – przykład doskonałego gadżetu reklamowego
Odzież reklamowa (dostępna np. w sklepie Reklamowe24 – gadzety-reklamowe.com) to jeden z tych gadżetów, który jest wyjątkowo skuteczny w poszerzaniu świadomości o danej marce. Logo, slogan czy nazwa firmy nie tylko zapisuje się w pamięci osoby, która odzież nosi, ale i w pamięci ludzi, których ta osoba spotyka na co dzień. Dzięki wręczeniu danemu klientowi czapki czy koszuli zwiększa się liczba odbiorców, do których dociera się z przekazem.
Co powinna zrobić firma, by ich odzież reklamowa faktycznie była widoczna? Muszą oni upewnić się, że ich klienci będą chcieli dane produkty nosić. Nie trzeba do tego wiele – czasem wystarczy fajny, minimalistyczny design i dobrej jakości materiał.